در عصر دیجیتال، رقابت و توانمند سازی خریداران بیش از هر زمان دیگری مورد اهمیت است. به همین دلیل استفاده از امکاناتی که تعامل بیشتری را با کاربران فراهم می سازد، بیش از پیش مورد توجه خواهد بود. یکی از همین امکانات که می تواند تجربه ای فوق العاده کاربری را ایجاد کند، استفاده از چت باکس است. مزایای چت باکس چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا با مزایا چت باکس در سایت بیشتر آشنا شوید.
مزایای چت باکس
گفتگوی زنده بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد تجربه خوب مشتری است، زیرا به شما این امکان را می دهد که در زمان و به طور مستقیم در وب سایت خود با مشتریان ارتباط برقرار نمایید. این ابزار منحصر به فرد، برقراری ارتباط با مشتریان را از سایر کانال های ارتباطاتی متمایز می سازد و می تواند بر موفقیت کسب و کار شما تاثیر مثبت بگذارد.
نرخ تبدیل را بهینه می کند
یکی از مزایای چت باکس و دلیل عمده ای که بسیاری از کسب و کارهای آنلاین از چت باکس و گفت و گوهای زنده استفاده می کنند، این است که چت باکس می تواند نرخ تبدیل را افزایش داده و آن را بهینه کند.
درواقع می توان رابطه مستقیم مثبتی میان نرخ تبدیل و چت باکس پیدا کرد.
هزینه های خدمات را کاهش داده و سبب افزایش کارایی می شود
نرخ تبدیل یک کسب و کار بسیار مهم است. اما برای سودآوری لازم است فاکتورهایی مانند کارایی را نیز در نظر بگیرید. چت باکس یا همان گفت و گوی زنده، نه تنها هزینه زیادی در بر ندارد، بلکه سبب صرفه جویی در وقت و هزینه ها می شود.
مطالعات انجام شده نشان می دهد که یک جلسه استفاده از چت باکس، 20 الی 50 درصد ارزان تر از یک تماس تلفنی است.
علاوه بر این، هدایت بازدیدکنندگان به صفحات هدف، باعث کاهش اشتباهات و در نتیجه اقدام به عمل بیشتری می شود. از سوی دیگر هر اپراتور گفت و گوی زنده، همزمان می تواند با چندین مشتری ارتباط برقرار کند. به این دلیل می توان در لحظه به تعداد بیشتری از مشتریان پاسخ گفت.
تردیدها را برطرف می سازد
شاید برایتان جالب باشد بدانید که بسیاری از کاربران ممکن است محصولات مختلف را تنها در سبد خرید خود نگه دارند و به مرحله پرداخت نرسند. دلیل آن هم می تواند تردید و عدم دریافت پاسخ سوالات در خصوص محصول، قیمت مشخص و یا شیوه ارسال باشد.
از مزایای چت باکس می توانیم به برطرف نمودن این ابهامات اشاره کنیم. چت باکس می تواند در لحظه به سوالات کاربران پاسخ دهد و این تردیدها را برطرف سازد. به همین دلیل شانس پرداخت و اقدام به عمل نهایی مشتریان بیشتر خواهد شد.
سبب افزایش رضایت مشتریان می شود
آنچه که تا به این لحظه درباره مزایای چت باکس گفتیم، همگی از دیدگاه تجاری امیدوار کننده بود. اما نظر مشتریان درباره چت باکس چیست؟
خلاصه بگوییم، با توجه به نظرسنجی های صورت گرفته، استفاده از چت باکس می تواند نرخ رضایت مشتریان را تا 90 درصد افزایش دهد.
چرا؟
- سریع است: مشتریان عاشق دریافت سریع پاسخ پرسش های خود هستند.
- رایگان است: استفاده از خطوط تلفنی برای دریافت پاسخ، هزینه در پی دارد.
- ناشناس است: مشتریان می توانند در چت باکس ناشناس باقی بمانند و به راحتی سوالات خود را بپرسند.
برندسازی می کند
از دیگر مزایای چت باکس این است که شما می توانید با برقراری ارتباط با مشتریان، چه کوتاه و چه طولانی، تبلیغات برای برند خود انجام دهید. چگونه؟
وقت گذاشتن برای مشتری و پاسخ به سوالات آن ها، می تواند به راحتی نام برند شما را در ارائه خدمات مناسب، در ذهن مشتریان پر رنگ کند. به این ترتیب است که شما می توانید از این ابزار ساده، به راحتی برای تبلیغات کم هزینه خود کمک بگیرید.
انگیزه کارکنان را افزایش می دهد
کار کردن در بخش امور مشتریان می تواند بسیار سخت و استرس زا باشد. اما استفاده از این سرویس می تواند تا حد زیادی استرس و فشار این بخش سازمان را کم کند. به این ترتیب چت باکس می تواند سبب افزایش انگیزه در کارکنان شود.
سخن پایانی
امروزه بسیاری از کسب و کارهای آنلاین این سرویس را در وب سایت خود فعال کرده اند. اما برای آنکه بتوانید از مزایای چت باکس بهره مند شوید، باید آن را به درستی راه اندازی کرده و افرادی را تحت عنوان پشتیبان استخدام کنید. حتی می توانید از ربات ها برای پاسخگویی و هدایت مشتریان به صفحات هدف کمک بگیرید. در هر صورت یک سیستم چت باکس فعال، می تواند سودمندی زیادی برای کسب و کار شما داشته باشد.
جالب اینجاست که این سرویس ها برای انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند دروپال، وردپرس و ... کار می کنند. پس نگرانی از این بابت نیز نخواهید داشت.