بازاریاب های امروزی باید کارهای مختلفی انجام دهند که البته هر یک از آن ها باید مسیرهای متفاوتی را طی کنند. برخی از این روش ها، هزینه های زیادی را در بر دارد و برخی دیگر نه! یکی از روش هایی که سال ها است برای بازاریابی آنلاین مورد استفاده قرار می گیرد، بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ است. اما ایمیل مارکتینگ چیست؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با این روش بازاریابی آشنا شوید.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
امروز کسب و کارهای آنلاین باید به طور مداوم با کاربران خود در ارتباط بوده و تعامل خود را با آن ها حفظ نمایند. به این منظور آن ها به روش های مختلفی متوسل می شوند که یکی از آن ها ایمیل مارکتینگ است.
بازاریابی ایمیلی زمانی صورت می گیرد که کسب و کارها از ایمیل برای تبلیغ محصول یا خدمات خود استفاده می کنند. این یک نوع بازاریابی مستقیم است، به این معنی که کسب و کار بدون کمک واسطه با کاربران و مشتریان ارتباط برقرار می کند.
گزارش های مختلفی حاکی از آن است که هیچ روشی از بازاریابی طول عمر بازاریابی ایمیلی را نداشته است. در حالی که برخی از روش های بازاریابی ظهور کرده و سپس به فراموشی سپرده شده اند، ایمیل ها همچنان قوی ترین کانال موجود برای بازاریابان مدرن به حساب می آید.
ز ایمیل می توان برای ایجاد ارتباط با مشتریان، تبدیل مشتریان احتمالی و اطمینان از ایجاد تجربه عالی مشتریان فعلی استفاده کرد. در این بخش چند نمونه از بازاریابی ایمیلی و انواع مختلف ایمیل ها که می توانید برای کاربران خود ارسال کنید را معرفی خواهیم کرد:
انواع بازاریابی ایمیلی
ایمیل های خوش آمدگویی
هنگامی که کاربران برای اولین بار با یک شرکت ارتباط برقرار می کنند، معمولا یک مجموعه ایمیل خودکار برای ان ها اراسل می شود و در آن معمولا لینک هایی برای ارائه اطلاعات ارسال می شود تا آن ها بتوانند در خصوص آن شرکت و خدماتش، اطلاعات بیشتری کسب کنند. این ایمیل ها هدفمند بوده و می تواند برای برقراری تعاملات آتی بسیار کمک کننده باشد.
ایمیل های خبرنامه ای
همان طور که از نام آن ها پیداست، ایمیل های خبرنامه ای، خبرنامه های عمومی هستند که به طور منظم برای کاربران ارسال می شوند. این دسته از ایمیل ها شامل اطلاعاتی در خصوص خبرهای شرکت و پیوندهایی به محتوای وبلاگ یا سایر مطالبی هستند که برای مخاطب جالب به نظر می رسد.
ایمیل های خبرنامه ای راهی کم هزینه برای برقراری ارتباط با بسیاری از افراد هستند. هنگامی که چیزی در این خبرنامه ها ارائه دهید، مانند امکان دانلود یک کتاب یا مقاله رایگان، امکان تعامل را بیشتر خواهید کرد.
ایمیل های یادآوری
این ایمیل های یادآوری برای مشتریانی ارسال می شوند که اغلب کاری را در وب سایت نیمه تمام گذاشته اند. به عنوان مثال سبد خرید خود را رها کرده و یا اینکه معامله را به پایان نرسانده اند.
ایمیل های معاملاتی مانند ایمیل های پس از خرید
وقتی مشتری خریدی انجام می دهد ، مشاغل اغلب یک سری ایمیل ارسال می کنند که در مورد محصول بیشتر به آنها می گوید. ایمیل های پس از خرید برای افزایش وفاداری مشتری ضروری هستند. به عنوان مثال ، اگر محصول شما مبتنی بر اشتراک باشد ، زیرا احتمال اینکه مشتری در خدمات ارزش پیدا کند و به پرداخت خود ادامه دهد را افزایش می دهد. همچنین می توان از ایمیل های پس از خرید برای فروش محصولات دیگر یا جدید یا اجرای کمپین های ارجاع استفاده کرد.
ایمیل های انگیزشی
ایمیل های انگیزشی بر اساس مشکلاتی که سعی در حل آن ها دارند، محتوای هدفمندی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این ایمیل ها می توانند پیوندهایی به پست های وبلاگ، تصاویر سفید یا راهنماهای ویدئویی باشد. هدف از این ایمیل ها این است که اطلاعات مفیدی را در اختیار مشتری قرار دهید و کسب و کار خود را به عنوان حل کننده مشکل مخاطب، معرفی نمایید تا در نهایت او تبدیل به مشتری وفادار شود.
ایمیل های تبلیغاتی
بازاریاب های آنلاین می توانند از ایمیل های تبلیغاتی برای اطلاع رسانی به مشتریان فعلی یا بالقوه در مورد پیشنهادات ویژه، معاملات فصلی یا سایر تبلیغات فروش استفاده کنند.