اهمیت بازاریابی محتوا ؛ چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

  • خانه
  • بلاگ
  • اهمیت بازاریابی محتوا ؛ چرا بازاریابی محتوا مهم است؟
چرا بازاریابی محتوا مهم است؟

آیا تا به حال به عبارت "محتوا پادشاه است" برخورد کرده اید؟ اگرچه پیش تر، بازاریابی محتوا فقط راهی برای پیشی گرفتن از رقبا بود، اما امروز بازاریابی محتوا به یکی از ضرورت های هر برند مدرنی تبدیل شده است. بازاریابی محتا در قلب موفق ترین کمپین های بازاریابی دیجیتالی و اصولا راه اندازی وب سایت قرار دارد. پشت هر برند تجاری، تلی از محتوای ارزشمند و مرتبط قرار دارد که می توانند با مخاطبان خود به راحتی ارتباط برقرار کنند. در ادامه به بررسی اهمیت بازاریابی محتوا خواهیم پرداخت. با دروپال کمک، همراه باشید.

اهمیت بازاریابی محتوا

اگر که اکنون با دلایل داشتن سایت آشنا شده و به این باور رسیدید که داشتن یک وب سایت این روزها از الزامات موفقیت محسوب می شود، نوبت به آن می رسد که اهمیت بازاریابی محتوا را نیز برای شما شرح دهیم.

اهمیت بازاریابی محتوا

با اعتماد سازی از طریق بازاریابی محتوا، اعتبار برند را بهبود ببخشید

یکی از مهم ترین بخش اهمیت بازاریابی محتوا این است که کاملا به محتوای ارزشمند و قدرتمند وابسته است. محتوای قدرتمند به این معنی است که به کمک آن می توان در بین مخاطبان اعتماد و اطمینان ایجاد کرد. این امر می تواند به برند تجاری اعتبار بخشد. اعتماد سازی می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا شهرت تجاری خوبی کسب کند.

محتوای عالی می تواند به شما در کسب اعتماد مخاطبان کمک کند. هنگامی که کاربرانتان، شروع به خواندن محتوای وب سایت شما می کنند، نظرسنجی درباره کسب و کار و برند تجاری شما نیز در ذهن آن ها آغاز می شود.
اگر محتوا برای آن ها جذاب، آموزشی و با ارزش باشد، درباره برند شما نیز همین گونه فکر می کنند. هرچه وقت بیشتری برای تولید محتوای ارزشمند صرف کنید، می توانید راه آسان تری برای اعتماد سازی به مخاطبان هدف داشته باشید.
علاوه بر این، هنگامی که مخاطبان ببینند که شما به طور مداوم در حال انتشار محتوا هستید، آن ها شما را به عنوان یک رهبر در آن صنعت می بینند.

محتوای عالی، نرخ تبدیل خوبی دارد

اگر واقعا در خصوص اهمیت بازاریابی محتوا تعجب می کنید، بهتر است کمی به آمار ترخ تبدیل نگاه کنید.

 

  • بازاریابی محتوایی نرخ تبدیل حدود 6 برابر بیشتر از سایر روش های بازاریابی دیجیتال را فراهم می کند. (ABG)
  • پس از خواندن پیشنهادات و راهنمایی ها در یک وبلاگ ، 61٪ از مصرف کنندگان آنلاین در ایالات متحده تصمیم به خرید آن محصول را گرفتند. (موسسه بازاریابی محتوا)
  •  74٪ از شرکت های مورد بررسی، بازاریابی محتوا منجر به افزایش بازار هدف، از نظر کمی و کیفی شده است. (Curata)
  •   72٪ مشاغل مورد بررسی، به کمک محتوای ویدئویی توانسته اند، نرخ تبدیل بالایی را تجربه کنند. (CrazyEgg)
  •  بازاریابی محتوا تواسته ورودی های بیشتری را برای وب سایت به همراه داشه و به این صورت نرخ تبدیل سایت را از 6 به 12 درصد، یعنی دو برابر کند. (HubSpot)

بازاریابی محتوا به بهبود نرخ تبدیل کمک می کند. زیرا به شما امکان می دهد با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و آن ها را آموزش دهید. شما نه تنها به کمک بازاریابی محتوا برای ایجاد اعتماد و روابط تلاش می کنید، بلکه با دادن اطلاعات جامع به مصرف کنندگان، آن ها را برای تصمیم گیری در خصوص خرید، راهنمایی و تشویق خواهید کرد.

اهمیت بازاریابی محتوا


محتوای بهینه شده به بهبود سئو سایت شما کمک می کند

اهمیت بازاریابی محتوا با مشاهده نقشی که محتوا در کمک به ایجاد و بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارد، آشکارتر می شود. سئو نقش مهمی در بهبود جایگاه کسب و کار شما در صفحات نتایج موتورهای جست و جو دارد. به همین دلیل اگر می خواهید وضعیت سئو وب سایت خود را بهبود ببخشید، باید محتوای بهینه شده ایجاد کنید.

طبق گفته Tech Client، ایجاد محتوا موثرترین روش سئو است. در حقیقت، سایت های تجاری که در وبلاگ خود، به طور منظم محتوا تولید می کنند، به طور متوسط 434٪ صفحه بیشتر از وب سایت هایی که اصلا محتوا تولید نمی کنند، توسط موتورهای جستجو کشف می شوند. هرچه محتوای بیشتری در سایت خود داشته باشید، موتور جستجو صفحات بیشتری را برای فهرست بندی و نمایش به کاربران نشان می دهد.

اگرچه لزوما تمامی این صفحات بازدیدهای زیادی ندارند، اما به برند شما این امکان را می دهد تا با کلمات کلیدی مختلفی دیده شوید.
از سوی دیگر هرچه محتوای بیشتری در وب سایت داشته باشید، کاربر بیشتر در وب سایت شما می چرخد که این می تواند اعتبار وب سایت شما را بالا ببرد.

بازاریابی محتوا مقرون به صرفه ترین روش برای تبلیغات است

همان طور که می دانید، پیش تر برای تبلیغات به روش های مختلفی روی می آورند که اغلب بسیار هزینه بر بوده و شاید نتایج فوق العاده ای هم به همراه نداشت. اما اهمیت بازاریابی محتوا در تبلیغات بسیار پر رنگ است.

بازاریابی محتوا حدود 62٪ کمتر از روش های سنتی بازاریابی هزینه دارد، اما تقریبا 3 برابر نتیجه بهتری دارد. مقرون به صرفه بودن بازاریابی محتوا، آن را به یک تاکتیک ضروری برای تمامی مشاغل آنلاینی تبدیل می کند که می خواهند با هزینه کم به هدف خود برسند.
توجه به این نکته مهم است که بازاریابی محتوا زمان بر بوده و دیدن نتایج تلاش ها نیز ممکن است مدتی طول بکشد. این مسئله به ویژه در مورد سئو (SEO) بیشتر صدق می کند. اما نتایج حاصل از آن ماندگار خواهد بود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، این روزها نمی توانیم از اهمیت بازاریابی محتوا چشم بپوشیم. در کنار طراحی سایت و اسکلت بندی درست وب سایت، نیاز است تا از متخصصان این حوزه کمک گرفته شود و استراتژی مناسبی برای تولید محتوا و بازاریابی محتوا تهیه شود. به این صورت می توانید مسیر موفقیت را با خیالی آسوده طی کنید.

 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.