کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟ کال تو اکشن یا اقدام به عمل، کاربران را به انجام عملی سوق می دهد. پیش تر این اقدام در وب سایت ها مقدور بود اما اکنون در اینستاگرام نیز امکان انجام این کار وجود دارد.
آشنایی با کال تو اکشن اینستاگرام
Call to action یا به اختصار CTA را میتوان قابلیتی برای دعوت از مخاطبان برای انجام عملی خاص دانست. این شیوه کارکرد در امر بازاریابی و مارکتینگ از درجه اهمیت بالایی برخوردار است. شما میتوانید با ارائه یک عکس درخور، یک جمله مناسب یا هشتگی تامل برانگیز مخاطبان و دنبالکنندگان خود را برای انجام اقدامی که مد نظر دارید ترغیب نمایید. لذا برای برقراری ارتباط و تعاملی سازنده با فالوورهای خود نباید تنها به انتشار پستها و استوریها بسنده کنید بلکه لازم است با تکنیکی قابل اتکا آنها را به انجام دادن کاری که در نظر دارید دعوت نمایید.
استفاده از کال تو اکشن در فضاهای مختلف اینستاگرام
کال تو اکشن در استوری
استوری در اینستاگرام از بهترین پلهای ارتباطی است که دست شما را برای انجام اقدامات زیادی باز میگذارد. در استوری میتوانید لینکهای مورد نظر خود را اضافه کنید و به این ترتیب در قالب عکس یا ویدئو به معرفی کالا یا خدمات خود بپردازید یا تخفیفات و پیشنهادات استثنایی که برای مشتریان خود در نظر گرفتهاید را با آنها در میان بگذارید. به این ترتیب میتوانید از ساختار کال تو اکشن برای ایجاد تمایل در مخاطبین جهت ورود به لینک و مشاهده دیگر فضاهای تبلیغاتی کسبوکار خود استفاده کنید و پیشبرد اهدافتان را به بهترین شکل انجام دهید.
کال تو اکشن در پست
فضای اینستاگرام فضایی گسترده است که بسیاری از کاربران در آن به دنبال یافتن خدمات و محصولات مورد نظر خود هستند. به همین جهت لازم است در گام اول استراتژیهای شما برای انتشار پست مناسب باشد و پیج خود را به بهترین شکل با پستهای جذاب بیارایید و در مرحله بعد نیز انجام انگیزه برای اقدام و عمل را در قالب کپشن به مخاطبان بدهید و از آنها بخواهید از طریق مسیرهای ارتباطی و درگاههای قرار داده شده به برقرراری ارتباط با شما بپردازند و از این خدمات و محصولات بهرهمند شوند.
کال تو اکشن در پروفایل
Action button گزینهای است که اینستاگرام آن را در قسمت پروفایل قرار داده است تا با استفاده از این قابلیت بتوانید مسیرها و درگاههای ارتباطی خود را در قسمت پروفایل به مخاطبان نشان دهید. برای استفاده از این قابلیت لازم است پروفایلی تجاری داشته باشید و با ورود به بخش ویرایش پروفایل بر روی Action button کلیک کنید و پس از انتخاب اکشن مورد نظر دکمه next را بزنید. لازم به ذکر است که فعال نمون تمامی این دکمهها و آیکونها مستلزم افزودن اکانت پارتنر تجاری شما است. به همین جهت لازم است URL سایت شریک تجاریتان را وارد نموده و بر روی بخش Done ضربه بزنید.
کال تو اکشن در لایو، ریلز و IGTV
این سه مورد عنوان شده نیز از دیگر فضاهایی است که میتواند در قرار دادن کال تو اکشن و نشان دادن آن به مخاطبان موثر باشد. هر سه قابلیت را میتوان به شکل پست در پروفایل به نمایش گذاشت و به همین جهت میتوانید کال تو اکشنی را که قصد ارائه آن به مخاطبین دارید به کپشن بیفزایید و از این طریق هدف خود را دنبال کنید.
کال تو اکشن در بیو
استفاده از کال تو اکشن در قسمت بیو اینستاگرام سبب میشود مختاطبان به محض ورود به پیج شما درخواست شما را ببینند و پس از بررسیهای لازم برای انجام این اقدام تمایل نشان دهند. توجه کنید که کاراکترهایی که در اینستاگرام میتوان از آنها استفاده نمود محدود هستند و به این جهت لازم است از اضافه کردن عبارات طولانی پرهیز کرده و در قالب جملات کوتاه یا استفاده از ایموجیها مقصود خود را عنوان نمایید.
کال تو اکشن در دکمه تماس
قرار دادن آیکون تماس در قسمت پروفایل نیز راه دیگری برای انجام کال تو اکشن مورد نظر است و راه ارتباطی با تجارت شما را به مخاطب نشان میدهد.
سخن پایانی
همان طور که خواندید، شما می توانید کال تو اکشن اینستاگرام را در بخش های مختلفی از این شبکه اجتماعی قرار دهید و کاربران خود را به انجام عملی که مد نظر دارید، سوق دهید. برای استفاده از این روش، استراتژی های مناسب پیاده سازی نمایید تا به راحتی به اهداف خود برسید.