نکات مهم در خصوص راه اندازی وب سایت برند تجاری

  • خانه
  • بلاگ
  • نکات مهم در خصوص راه اندازی وب سایت برند تجاری
راه اندازی وب سایت برند تجاری

در وهله اول، توحه به برند تجاری بسیار مهم است. فرقی نمی کند که قرار است چه نوع وب سایتی را راه اندازی کنید؛ نام تجاری تاثیر بسیار مهمی در ذهن کاربران شما خواهد داشت. پس از انتخاب برند خود، نوبت به آن می رسد که توسعه وب سایت را در سریع ترین زمان ممکن آغاز کنید تا بتوانید به ارائه خدمات به مشتریان خود بپردازید. اما برای راه اندازی وب سایت برند تجاری است به این نکات توجه داشته باشید.

راه اندازی وب سایت برند تجاری

با انتخاب یک برند تجاری، مخاطبانتان می توانند با دیدن لوگو و تصاویری که در وب سایت شما وجود دارند، طرح اولیه ای از کسب و کارتان در ذهن بسازند. این نوع تشخیص خارق العاده است زیرا بدان معنی است که مخاطبان شما را می شناسند و به شما اعتماد دارند. در نتیجه می توانید با تکیه بر آن، نرخ تبدیل را بالا ببرید. برای راه اندازی وب سایت برند تجاری این موارد را در نظر بگیرید.

برند آنلاین چیست و تاثیر وب سایت بر آن چگونه است؟

لوگو، شعار، تگ لاین ها، رنگ و سبک وب سایت شما همگی بخش هایی از برند آنلاین هستند. با این عناصر است که شما می توانید در ذهن کاربران خود تثبیت شوید. از سوی دیگر حضور در شبکه های اجتماعی با همین ترکیب، شما را به کاربران می شناساند.
البته داشتن برند تجاری آنلاین و ترکیب های مرتبط، تنها راه موفقیت نیست. اگر می خواهید در کسب و کار آنلاین خود موفق باشید، باید وب سایت جذاب با محتوای باکیفیت ارائه دهید. در ادامه با تکنیک های توسعه وب سایت برند تجاری آنلاین آشنا خواهید شد.

لوگو در برند آنلاین

لوگویی انتخاب کنید که منحصرا برای شما باشد

وقتی نوبت به نام تجاری آنلاین می رسد، لوگوی شما عنصری است که بیشتر به چشم می آید. یک لوگو منحصر به فرد می تواند شما را از رقبا جدا کند و به راحتی نماینگر وب سایت و محتوای سایت شما باشد. وقت و هزینه صرف نکردن برای انتخاب لوگویی مناسب، به معنای از دست دادن فرصت های بسیاری خواهد بود.
مشکل اینجا است که تمامی وب مستران، مهارتی در طراحی لوگوی حرفه ای ندارند. استخدام یک طراح برای رسیدن به لوگوی دلخواهتان، بهترین گزینه خواهد بود. بودجه مناسبی برای این کار در نظر بگیرید و به طراح خود بگویید چه چیزی برای لوگو در نظر دارید.
چه تصمیم بگیرید خودتان یک لوگو طراحی کنید و چه کسی را برای این کار استخدام نمایید، باید در طراحی لوگو به این موارد دقت کنید:

  • مفهوم لوگو باید بیانگر محتوا و هدف وب سایت باشد
  • خواندن و فهم آن باید سریع باشد
  • باید رنگ سازمانی شما را داشته باشد

برای انتخاب برتر، بهتر است که چندین طرح را ببینید تا در نهایت بتوانید را برگزینید.

برای وب سایت خود یک پالت رنگ انتخاب کنید

در برخی موارد، کاربران معمولا به طور ناخودآگاه، برخی رنگ های خاص را به برخی از وب سایت ها مرتبط می کنند. به عنوان مثال ناخودآگاه وب سایتی با سایه های آبی، ذهن ها را به سمت فیس بوک سوق می دهد.
این اتفاقی نیست! زیرا رنگ ها بخش عمده ای از استراتژی برند است. به همین دلیل باید برای انتخاب پالت رنگ وب سایت وقت بگذارید.
در عناصر زیر می توانید از رنگ سازمانی انتخاب شده خود استفاده نمایید:

  •     دکمه ها برای اقدام (CTA)
  •     نوارها و پاورقی ها
  •     تقسیم کننده بین بخش ها
  •     تصاویر ویژه

البته شما می توانید از یک طراح حرفه ای کمک بگیرید تا او بیشتر و بهتر بتواند از رنگ سازمانی شما در وب سایت استفاده نماید.

رنگ در طراحی سایت برند تجاری

صفحات وب سایت باید همبستگی داشته باشند

برای اینکه یک وب سایت تجاری، به خوبی بتواند در ذهن ها تثبیت شود، باید همبستگی داشته باشد. به عنوان مثال باید طراحی صفحات داخلی وب سایت به گونه ای باشد که لوگو در دید کاربر قرار گیرد.
همبستگی از سوی دیگر به این معنا است که شما همواره باید یک شیوه و اصول را برای تمامی صفحات در پیش بگیرید. به عنوان مثال الگو و رنگ تمامی دکمه ها باید به یک صورت باشد. در این حالت علاوه بر ایجاد نظم در وب سایت، کاربر را دچار سردرگمی نخواهید کرد.

آیکون های شبکه های اجتماعی خود را حتما در وب سایت درج کنید

این روزها، حضور در شبکه های اجتماعی برای هر کسب و کار آنلاینی یک الزام محسوب می شود. توجه داشته باشید که آیکون های صفحات شبکه های اجتماعی شما باید با همان ترکیب رنگ، لوگو و مطابق با الگو، در وب سایت قرار گیرند.

حتما صفحه درباره ما را توسعه دهید

شاید به نظرات این صفحه چندان با اهمیت نیست! برعکس، صفحه درباره ما نشان دهنده هدف و ماهیت اصلی وب سایت شما است. کسانی که مایل به همکاری، خرید و دریافت خدمات از شما باشند، حتما به این صفحه سر می زنند. آن ها می خواهند بدانند که برند تجاری شما چه هدفی را دنبال می کند و اصلا شما که هستید. درست به همین دلیل شما باید تمرکز ویژه ای روی این صفحه فرود داشته باشید.

یک پشتیبان سایت استخدام کنید

بعد از انجام تمامی این مراحل، شما باید پشتیبان سایت داشته باشید. یک پشتیبان سایت حرفه ای به شما این امکان را می دهد تا در هرلحظه بتوانید تغییرات مد نظرات را در سایت اعمال کنید و البته وب سایت‌تان را در امنیت کامل قرار دهید. پس این موضوعی نیست که بتوانید از آن چشم بپوشید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، راه اندازی وب سایت برند تجاری، برای هر کسب و کاری لازم است. البته پیش از شروع به هر اقدامی، بهتر است از راهنمایی های توسعه دهندگان وب سایت کمک بگیرید تا مسیر را بدون مشکل سپری کنید.

 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.