اس ام اس مارکتینگ ؛ مزیت های اس ام اس مارکتینگ کدامند؟

  • خانه
  • بلاگ
  • اس ام اس مارکتینگ ؛ مزیت های اس ام اس مارکتینگ کدامند؟
اس ام اس مارکتینگ

اس ام اس مارکتینگ چیست؟ مزیت های اس ام اس مارکتینگ کدامند؟ اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی به معنای بازاریابی به کمک پیام کوتاه است. sms مارکتینگ یکی از روش بازاریابی است که از پیام های متنی برای برقراری ارتباط با مشتریان، ارائه پیشنهادات، ارائه به روزرسانی ها و یادآوری ها به مشتریان استفاده می شود.

این ارتباط ممکن است یک مکالمه یک به یک بین کسب و کار و مشتری باشد، می تواند متنی خودکار بوده که اقدام به عملی را تشویق می کند، یا حتی می تواند بخشی از یک متن انبوه باشد که برای گروهی از مشتریانی ارسال شده است. در هر صورت اس ام اس مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی دیجیتال است که می تواند مکملی خوب برای سایر کانال های بازاریابی باشد.

از آنجایی که برندهای مختلف به دنبال مشتریان بیشتر هستند، آن ها به استفاده از شیوه های مختلف بازاریابی دیجیتال روی می آورند. یکی از همین شیوه های کارآمد، استفاده از اس ام اس مارکتینگ است. گرچه برخی ها استفاده از پیامک برای تبلیغات را منسوخ شده می دانند، اما هنوز می توان از این روش به نحوی کارآمد استفاده کرد. بدون تردید این روش به عنوان یک راهکار اصلی برای ارتباط با مشتریان بالقوه و افزایش ROI محسوب می شود.

مزیت های اس ام اس مارکتینگ

 

اس ام اس مارکتینگ

 

 اس ام اس مارکتینگ یک کانال مستقیم و فوری برای ارتباط با مشتری است

یکی از مزیت های اس ام اس مارکتینگ این است که پیام ها را با سرعت به مشتریان می رساند. پیام کوتاه یکی از فوری ترین کانال های موجود برای برقراری ارتباط با مشتریان است. با نرخ خوانش 97٪ در عرض 15 دقیقه تحویل، می توانید اطمینان حاصل کنید که پیام های مهم شما به سرعت توسط کاربران دیده می شود. Sms مارکتینگ می تواند تا 45 درصد ROI تولید کند که در صورت ترکیب با کانال های ارتباطاتی معروف دیگر مانند ایمیل و رسانه های اجتماعی این رقم به بیش از 50٪ می رسد.

به این طریق می توانید درباره مشتریان خود بیشتر بدانید

پیام کوتاه یک کانال عالی برای دریافت بازخورد از مشتریان از طریق نظرسنجی است. تحقیقات نشان می دهد که به طور متوسط 31٪ از مشتریان و مصرف کنندگان از طریق پیام کوتاه به نظرسنجی ها پاسخ می دهند که میانگین زمان پاسخگویی کاربران برای آن ها بیش از 5 دقیقه خواهد بود. یعنی شما می توانید در مدت زمان کوتاهی نتایج خوبی کسب کنید.

داده های دریافتی شما را قادر به نظارت، ردیابی و پیشرفت در کسب و کار می کند

ردیابی ROI، شناسایی مشتریانی که از طریق پیام متنی به وب سایت هدایت می شوند و رصد نرخ تحویل، همه اینها از طریق پیام کوتاه و اس ام اس مارکتینگ امکان پذیر است. این تصور اشتباه است که استفاده از پیامک امکان پیگیری و رصد نتایج را فراهم نمی کند.

اس ام اس مارکتینگ می تواند کانال های دیگر را پشتیبانی و با یکدیگر ادغام کند

یکی دیگر از مزیت های اس ام اس مارکتینگ تکمیل کردن سایر کانال های بازاریابی است. مهم است که همه کانال های بازاریابی در ترکیب با هم کار کنند و اس ام اس مارکتینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست. بدون تردید پیامک ها یکی از بهترین کانال های مستقلی هستند که توانایی تقویت و پشتیبانی از سایر ابزارهای بازاریابی دیجیتال مانند ایمیل و شبکه های اجتماعی را دارد. به همین دلیل است که اس ام اس مارکتینگ هنوز هم به عنوان یکی از بهترین ابزارهای بازاریابی دیجیتال عمل می کند.

 

اس ام اس مارکتینگ

 

می توانید تعامل با مشتری را افزایش دهید

اس ام اس مارکتینگ را می توانیم راهی برای تقویت تعامل برند با مشتریان در کل چرخه عمر مشتری در نظر بگیریم. به کمک اس ام اس مارکتینگ می توان مشتریان را از آخرین اخبار مربوط به محصولات و خدمات باخبر نمود.

البته برخی از بازاریابان دیجیتال ممکن است ارسال پیام کوتاه را روشی تهاجمی بدانند، اما هنوز هم بسیاری از مصرف کنندگان و مشتریان از این طریق از آخرین اخبار خدمات محلی مانند دندانپزشکی، آرایشگاه ها و خدمات عمومی باخبر می شوند. از سوی دیگر به کمک این روش کسب و کارها می توانند پیشنهادات خود برای فروش های فوری، تتخفیفات و حتی ارسال پیام تبریک تولد، ارائه کنند. 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.