گوگل پنالتی چیست؟

گوگل پنالتی

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ناگهان وب سایت شما از صفحات نتایج جست و جو گوگل حذف شده باشد! در این حالت به احتمال زیاد با گوگل پنالتی مواجه شده اید. اما آیا می دانید گوگل پنالتی چیست؟ در این مطلب با این موضوع آشنا خواهید شد.

گوگل پنالتی

برای بیشتر کسب و کارهای آنلاین، ترافیک موتورهای جستجو بسیار مهم است، اما دستیابی به رتبه های بالا در گوگل مانند گذشته آسان نیست. بنابراین، بسیاری از وب مستران و بازاریاب های دیجیتال روند ایجاد لینک را به حد مجاز می رسانند. اما در این میان، وب سایت برخی از آن ها به دلیل نقض دستورالعمل های گوگل مجازات می شود.

اگر بازدید وب سایت شما ناگهان کاهش یافت و شاهد کاهش رتبه های خود در صفه نتایج گوگل بودید، احتمال اینکه شامل گوگل پنالتی شده باشید، زیاد است.
گوگل در سال 2014 گزارش داد که ماهانه بیش از 400000 اقدام علیه وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه و روش های اسپم استفاده می کنند، انجام می دهد. این در حالی است که این رقم تنها بخش کوچکی از وب سایت هایی با سئو غیرقانونی است.

هنگامی که  نوبت به به روزرسانی های جدید الگوریتم Penguin یا Panda می رسد، بسیاری از وب سایت های دیگر نیز جریمه می شوند.

افت ناگهانی و غیر قابل پیش بینی رتبه ها در صفحات SERP برای فروشگاه های آنلاین می تواند فاجعه به بار آورد. زیرا مشتریان دیگر قادر به یافتن آن ها و خرید از آن فروشگاه ها نخواهند بود.

در این حالت اولین کاری که باید انجام دهید این است که بفهمید علت چیست.

گوگل پنالتی

 

اقدامات دستی در مقابل گوگل پنالتی الگوریتمی

گوگل به طور معمول وب سایت ها را به یکی از دو روش مجازات می کند. تیم اسپم می تواند مشکلی را در وب سایت شما شناسایی کرده و اقدامی دستی انجام دهد، یا ممکن است به دلیل بروزرسانی در الگوریتم جستجوی Google دچار افت خودکار در رتبه بندی شوید. در هر دو مورد شما باید علت را یافته و آن را برطرف سازید.

مجازات های دستی

اولین کاری که باید انجام دهید این است که به Google Webmaster Tools وارد شوید و بررسی کنید که آیا از طرف Google اعلانی دارید یا خیر. اگر مجازات دستی برای شما صادر شده باشد ، "اخطار پیوندهای غیرطبیعی شناسایی شده" (notice of unnatural links detected) یا پیام مشابهی یافت می شود که توضیح می دهد گوگل پیوندهای بی کیفیت لینک داده شده به وب سایت شما را یافته است.

نمونه هایی از پیوندهای غیر طبیعی یا بی کیفیت ممکن است شامل لینک های خریداری شده ای باشد که برای افزاش رتبه خود در صفحات SERP خریداری کرده اید.

کاری که باید انجام دهید این است که به سرعت مشکل را برطرف سازید و وب سایت را مجدد برای بررسی توسط ربات های گوگل قرار دهید.
اگر هیچ پیامی در Google Webmaster Tools پیدا نکردید، ممکن است مشکل شما تحت تاثیر آپدیت های اخیر گوگل باشد که تاثیرات منفی روی سایت شما داشته است.

گوگل پنالتی

 

تغییرات الگوریتمی

برای کشف نوع مجازاتی که با آن روبرو هستید، باید دوره زمانی که رتبه وب سایت  شما کاهش یافته است را پیگیری کنید و آن را با تاریخی که گوگل به روزرسانی جدیدی ارائه داده است، مطابقت دهید.

دو مجازات اصلی از الگوریتم گوگل وجود دارد که مربوط به الگوریتم های پاندا و پنگوئن است. الگوریتم پاندا روی کیفیت محتوا تمرکز دارد؛ یعنی وب سایت هایی با محتواهای تکراری و نامناسب، از داشتن رتبه های بالا در نتایج جست و جو بی بهره می مانند.

الگوریتم پنگوئن با بک لینک های یک وب سایت ارتباط دارد و هدف آن شناسایی وب سایت هایی است که سعی دارند با بک لینک های بدون کیفیت، رتبه وب سایت را تغییر دهند.

اکثر به روزرسانی های الگوریتم های Penguin و Panda نسبتا جزئی هستند، اما صرف نظر از اینکه این تغییر چقدر بزرگ یا کوچک است، ممکن است وب سایت ها از جنبه های مختلفی آسیب ببینند.

علت اصلی بیشتر مجازات ها به لینک ها و پیوندهای بی کیفیت و نامعتبر بر می گردد. همان طور که بک لینک های قدرتمند می توانند تاثیر فزاینده ای در سئو داشته باشند، برعکس این موضوع می تواند وب سایت را با  مشکلات بسیاری از جمله گوگل پنالتی مواجه سازد.
به همین دلیل توصیه می شود، برای جلوگیری از گرفتاری در گوگل پنالتی، حتما پیوندهایی که به وب سایت شما داده می شود، توجه نمایید.

 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.