بازاریابی ایمیلی چیست؟ بازاریابی ایمیلی زمانی تعریف می شود که شما یک پیام با ایمیل تجاری به "مشترکان ایمیل" خود ارسال می کنید. مشترکان ایمیلی شما آن دسته از مخاطبان هستند که در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده و شما برای ارسال ایمیل به آن ها، درواقع نوعی مجوز و اجازه دارید.
بازاریابی ایمیلی برای اطلاع رسانی، افزایش فروش و حفظ ارتباط با مشتریان و مخاطبان شما مورد استفاده قرار می گیرد. امروز بازاریابی ایمیلی مدرن، بر اساس ارسال ایمیل ها دسته جمعی نیست، بلکه بر ایجاد رضایت و شخصی سازی کاربران تمرکز دارد.
آیا هنوز ایمیل مارکتینگ مهم است؟
این روزها ایمیل را نمی توانیم فناوری جدیدی بنامیم. ایمیل در سال 1971 به عنوان یکی از وسایل ارتباطی دیجیتالی شناخته شد. اما توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ از آن سال تا به امروز همچنان مورد استفاده قرار می گیرد.
شاید بسیاری از بازاریابان معتقد باشند که بازاریابی ایمیل دیگر جایگاهی نداشته و مرده است، اما بهتر است به این موضوع توجه نکنید، چرا که هنوز هم کاربران ایمیل های خود را بررسی می کنند. تا زمانی که کاربران به صندوق های ایمیل خود سر می زنند، یعنی جایی برای ایمیل مارکتینگ وجود دارد.
به کارنبردن استراتژی بازاریابی ایمیلی به معنای از دست دادن فرصت های فروش و شانس تقویت روابط با مشتریان است.
ضرورت استفاده از ایمیل مارکتینگ
راه اندازی و ردیابی یک کمپین ایمیل مارکتینگ به راحتی امکان پذیر است و باعث می شود بتوانید برای مشاغل کوچک و بزرگ از این روش استفاده نمایید.
برای مثال می توانید گزینه ثبت نام خبرنامه را به وب سایت خود اضافه کنید. با ثبت نام کاربران، می توانید خبرنامه ها را برای مخاطبان به طور فزاینده ای ارسال کنید. همچنین شما می توانید به این طریق مخاطبان خود را به صفحات هدف هدایت نمایید.
دو مزیت بزرگ بازاریابی ایمیلی هزینه کم و سهولت استفاده از آن است. در مقایسه با انواع دیگر روش های بازاریابی، ارسال ایمیل یک راه ارزان برای تبلیغ شرکت و محصولات یا خدمات شما است.
ارسال یک ایمیل یک راه ساده و موثر برای ارسال و اطلاع رسانی در خصوص به روزرسانی ها، رویدادهای آینده و پیشنهادات ویژه است. این روش می تواند در کم ترین زمان ممکن کار را برای شما انجام دهد.
چرا ایمیل مارکتینگ مهم است؟
دسترسی آسان
ایمیل برای همه گروه های سنی قابل دسترسی است. یعنی شما می توانید در کمترین زمان ممکن دیجیتالی، به طیف وسیعی از مخاطبان دسترسی داشته باشید.
درست است که در عصر دیجیتال زندگی می کنیم، اما هنوز استفاده از تمامی پلتفرم های ارتباطی برای همه افراد آسان نیست. اما با گذشت این مدت زمان، تقریبا اغلب افراد می دانند که چگونه باید ایمیل خود را بررسی کنند. بدون تردید بازاریابی ایمیلی اصلی ترین شکل بازاریابی است.
هزینه کم
همان طور که می دانید، بسیاری از شیوه های بازاریابی گرانقیمت بوده، این در حالی است که ایمیل مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه است. امروز شما می توانید بسته های ارسال ایمیل با قیمت بسیار مناسب را برای کسب و کارهای خود انتخاب نمایید.
جالب اینجا است که برای انواع سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس، دروپال و ...، شما می توانید از ابزارهای رایگان و با برنامه ریزی درست، ایمیل برای مشتریان خود ارسال کنید.
لیست ایمیل اختصاصی
یک لحظه تصور کنید که به یکباره دسترسی به تمامی شبکه های اجتماعی قطع شده و شما دیگر دنبال کننده ای برای اطلاع رسانی های مختلف خود نداشته باشید. اینجا است که یک لیست ایمیل اختصاصی از مشتریان شما، می تواند کارساز باشد.
بنابراین شما هرگز نباید این خط ارتباطی مستقیم را نادیده بگیرید. ایمیل مارکتینگ می تواند به راحتی این پل ارتباطی را بین شما و مخاطبین خود حفظ نماید.
سخن پایانی
همان طور که گفته شد، ایمیل مارکتینگ هنوز هم یکی از بهترین روش های ارتباط و تعامل با مشتریان است. بی شک شما بدون استفاده از این روش ها، از رقبای خود عقب خواهید ماند.