بازاریابی در تیک تاک ؛ چرا باید روی تیک تاک سرمایه گذاری کرد؟

  • خانه
  • بلاگ
  • بازاریابی در تیک تاک ؛ چرا باید روی تیک تاک سرمایه گذاری کرد؟
بازاریابی در تیک تاک

چرا باید روی شبکه اجتماعی تیک تاک سرمایه گذاری کرد؟ تیک تاک یکی از اپلیکیشن هایی است که طی سال گذشته، توانسته جایگاه بسیار خوبی در میان بسیاری از افراد پیدا کند. به نظر می رسد این نرم افزار مانند فیسبوک، پینترست، اینستاگرام و ... در مسیری قرار گرفته تا کاربران بیشتر آن را بشناسند. اما مانند سایر پلتفرم ها، کسب و کارها نیز می توانند از این بستر برای بهتر دیده شدن استفاده نمایند. در ادامه با اهمیت بازاریابی در تیک تاک آشنا می شوید.

اهمیت بازاریابی در تیک تاک

حدود یک سال است که پلت فرم مدیریت تبلیغات TikTok راه اندازی شده است. اگر در مورد قابلیت های TikTok به عنوان یک بستر تبلیغاتی آنلاین شک و تردید وجود داشت، رشد سال گذشته همه تردیدها را برطرف کرده است.
بنابراین می دانید که تیک تاک می  تواند تبدیل به یکی از روش های بازاریابی آنلاین شما باشد. پس چرا نباید منابع و بودجه خود را صرف اجرای استراتژی های بازارایابی در این شبکه نمایید؟

بازاریابی در تیک تاک

 

تعامل زیاد کاربران در این شبکه اجتماعی

لازم است بدانید که تعداد کاربران در تیک تاک به سرعت در حال افزایش هستند و از طرف دیگر، مشارکت و تعامل آن ها در این شبکه واقعا قابل توجه و تامل است.
تحقیقات نشان داده است که تا آپریل 2021 روزانه کاربران به اندازه 87 دقیقه روی این پلت فرم وقت صرف می کنند که این مدت زمان فرصتی مناسب برای برندها است که بتوانند از آن به عنوان کانالی برای بازاریابی استفاده نمایند.

دارا بودن قابلیت های تجارت الکترونیک

در حالی که این شبکه اجتماعی بیشتر به دلیل تعامل زیاد کاربران بسیار مورد توجه قرار گرفته، اما تیک تاک مصمم است که روی بخش بازاریابی این بستر نیز فعالیت زیادی داشته باشد و خدمات مختلفی را در اختیار آنان قرار دهد.
در پایان سال گذشته، TikTok همکاری خود را با Shopify آغاز کرد که در حال حاضر به 15 کشور افزایش یافته است. این به نظر می رسد که به زودی شاهد گسترش و محبوبیت این شبکه اجتماعی در سایر کشورها نیز باشیم.
از نظر استراتژیک، این یک مزیت بزرگ برای کسب و کارهای الکترونیکی به نظر می رسد که گویا می تواند بستر مناسبی را برای این منظور فراهم سازد.

تبلیغات کاتالوگ

یکی دیگر از امکاناتی که تیک تاک در اختیار کاربران قرار می دهد، امکان استفاده از تبلیغات کاتالوگی برای نمایش محصولات مختلف در این پلتفرم است.
فرقی نمی کند که شما خرده فروش و یا عمده فروش هستید و یا اینکه تنها چند محصول برای عرضه دارد. شما می توانید به کمک این نرم افزار، ویدئوهای متناسب برای هر محصول را تولید نمایید، جزئیات محصول خود را سفارشی سازی کنید، اطلاعات کلیدی در خصوص محصولات را به طور مستقیم نگهداری نمایید و در نهایت مجموعه ای خاص و ویژه برای هر محصول ایجاد کنید.

هشتگ گذاری

مانند اینستاگرام، اگر هشتگ گذاری در تیک تاک به درستی انجام شود، شما می توانید برای برند تجاری خود معجزه کنید. علاوه بر جذب مخاطبان زیاد و ایجاد مشارکت بالا، استفاده از هشتگ هایی که به عنوان طبیعی ترین شکل تعامل در رسانه های اجتماعی تلقی می شوند، می توانید بیشتر و به شکل ارگانیک تری دیده شوید. هشتگ ها به شما کمک می کنند تا حتی بعد از هفته ها نیز همچنان توسط مخاطبان جست و جو شده و رصد شوید.

سخن پایانی

هرجایی که مخاطبان زیاد و یا درواقع مخاطبان هدف شما حضور دارند، شما نیز باید در آن پلتفرم صفحه ای فعال داشته باشید. با توجه به آنچه که در بالا گفته شد، به زودی اهمیت بازاریابی در تیک تاک بیشتر و بیشتر نمایان خواهد شد.

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.