کدام رنگ را برای وب سایت انتخاب کنیم؟

  • خانه
  • بلاگ
  • کدام رنگ را برای وب سایت انتخاب کنیم؟
انتخاب بهترین رنگ برای وب سایت

رنگ تأثیر زیادی بر نگرش و احساسات ما دارد. هنگامی که چشم ما رنگی را می بیند، با ناحیه ای معروف از مغز به نام هیپوتالاموس ارتباط برقرار می کند که مجموعه ای از سیگنال ها را به غده هیپوفیز، به سیستم غدد درون ریز و سپس به غدد تیروئید می فرستد. غدد تیروئید هورمون ها را ترشح می کند که باعث نوسانات خلق و خو، احساسات و رفتار ناشی از آن می شود.
حتی جالب تر این که یک مطالعه موردی نشان داده است که تنظیم رنگ، در میان عناصر دیگر، می تواند نرخ تبدیل و واکنش ها را تا 24٪ افزایش دهد.
مطالعه همه این ها روانشناسی رنگ نامیده می شود و نکته اصلی این است: از رنگ های مناسب استفاده کنید تا به موفقیت برسید.

کجا باید از روانشناسی رنگ استفاده کنید؟

رنگ ها همه را تحت تأثیر قرار می دهند. فرقی نمی کند که در حال توسعه نرم افزار هستید، یک کتاب طراحی می کنید، وب دیزاین می کنید یا اینکه در حال ساخت لوگو برای برند خود هستید؛ رنگ ها هر حالتی را تعریف می کنند و می توانند بر پاسخ ها تاثیر گذارند.
از آنجا که رنگ در همه جا وجود دارد، باید بدانیم که کجا باید از این نکات رنگی استفاده کنید.

روانشناسی رنگ در وب سایت
  •   وب سایت ها
  •     لوگوها
  •     نام تجاری
  •     صفحات فرود
  •     منو
  •     بازاریابی ایمیلی
  •     عکس های رسانه ای و عکس های روی جلد
  •     طراحی محصول
  •     فیلم ها

همانطور که می بینید، روانشناسی رنگ تقریبا در هر مکانی قابل استفاده است.

نکات روانشناسی رنگی اثبات شده برای افزایش نرخ تبدیل

رنگ ها بخشی جدایی ناپذیر در ساخت یک وب سایت موفق است. هدف این است که بهترین ROI ممکن را بدست آورید و رشد کنید، مهم نیست که رقابت در حوزه فعالیت شما چقدر قوی باشد.

از آنجا که کمتر از 5٪ از جمعیت از کوررنگی رنج می برند، استفاده از تاثیر رنگ ها گزینه ای است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
در اینجا چند نکته روانشناسی رنگ وجود دارد که باید آن ها را به خاطر بسپارید.

بهترین رنگ برای وب سایت


1.    زنان آبی، بنفش و سبز را ترجیح می دهند

تفاوت جامعه شناختی بین ترجیحات رنگ یک شاخه کامل مطالعاتی است.
در یک نظرسنجی در مورد رنگ و جنسیت نشان داده شد که 35٪ از زنان رنگ آبی را رنگ مورد علاقه خود نامیدند و پس از آن بنفش (23٪) و سبز (14٪) اولویت آن ها قرار گرفت. 33٪ از زنان اعلام كردند كه علاقه آن ها به رنگ نارنجی بسیار کم است و پس از آن قهوه ای (33٪) و خاکستری (17٪) قرار دارد.
اکثر افراد فکر می کنند رنگ زنانه جهان مورد علاقه صورتی است. اما اینطور نیست؛ فقط درصد کمی از زنان رنگ صورتی را به عنوان رنگ مورد علاقه خود انتخاب می کنند.
اگرچه رنگ صورتی ممکن است زنانگی را در روانشناسی رنگ نشان دهد، اما این بدان معنا نیست که رنگ صورتی برای همه زنان، یا حتی اکثر زنان جذاب است. اگر از رنگ های دیگری غیر از صورتی - مانند آبی، بنفش و سبز - استفاده کنید، می توانید جذابیت وب سایت تجارت الکترونیکی خود را برای بازدید کنندگان خانم بهبود ببخشید. این کار ممکن است به نوبه خود باعث بهبود نرخ تبدیل ها شود.

2.    آقایان  آبی، سبز و سیاه را ترجیح می دهند

اگر برای آقایان بازاریابی می کنید، بهتر است از استفاده از رنگ هایی مانند بنفش، نارنجی و قهوه ای دوری کنید. در عوض، از رنگ های آبی، سبز و سیاه برای طراحی وب سایت استفاده نمایید. این رنگ ها - آبی، سبز و سیاه - به طور سنتی با مرد بودن ارتباط دارند. با این حال، برای برخی تعجب آور است که چرا رنگ قهوه ای رنگ مورد علاقه برای آقایان نیست.
به خاطر داشته باشید که تنظیمات جنسیتی صفر یا صد نیست. جنسیت موضوع پیچیده است و همه زنان و مردان به طور قطع تمامی این رنگ ها را ترجیح نمی دهند. اما نظرسنجی ها این رنگ ها را به عنوان رنگ های برتر نشان داده اند.

3. برای افزایش اعتماد از رنگ آبی استفاده کنید

آبی یکی از پر کاربردترین رنگ هاست، دلیل خوبی هم وجود دارد؛ بسیاری از افراد رنگ آبی را دوست دارند.
     رنگ آبی رنگ اعتماد، آرامش، نظم و وفاداری است.
     آبی احساس آرامش را به ذهن متبادر می کند. این رنگ اغلب به عنوان رنگ صلح، آرام ، امن و نظم توصیف می شود.
شما می توانید از این رنگ به نفع خود در وب سایت و صفحات فرود استفاده کنید.


4.    رنگ زرد برای هشدارها است

زرد رنگ هشدار دهنده است. از این رو، از رنگ زرد برای علائم هشدار دهنده، علائم راهنمایی و رانندگی و ... استفاده می شود.
بنابراین عجیب به نظر می رسد که برخی از روانشناسان رنگ زرد را رنگ خوشبختی اعلام کنند. جالب اینجا است که برخی از برندها از این رنگ برای نشانه دوستی و سرگرم کننده بودن استفاده می کنند.
رنگ زرد مرکز هیجانات مغز را تحریک می کند، احساس بازیگوشی یا یک لذت خاص

5. رنگ سبز برای محصولات و برندهای فعال محیط زیست و فضای باز ایده آل است

رنگ سبز در اصل نماد رنگی برای خود طبیعت است. سبز به غیر از الگوریتم کاملا آشکار فضای باز، رنگی است که می تواند خلاقیت را بهبود بخشد.
اگر تمرکز وب سایت شما ارتباطی با طبیعت، محیط زیست، محصولات ارگانیک یا فضای باز دارد، رنگ سبز باید انتخاب شما باشد.

6.    نارنجی می تواند احساس عجله یا انگیزه ایجاد کند

جنبه مثبت رنگ نارنجی این است که می توان از آن به عنوان رنگ "سرگرم کننده" استفاده کرد. به گفته برخی، نارنجی رنگ "تحریک فعالیت بدنی ، رقابت و اعتماد به نفس" است. شاید به همین دلیل است که تیم های ورزشی و محصولات کودکان از رنگ پرتقالی به شدت استفاده می کنند.

7.    رنگ مشکی رنگ تجمل و ارزش افزوده است

روانشناسی رنگ درونی ما می گوید: هرچه رنگ تیره تر باشد، لوکس تر است. رنگ سیاه همچنین می تواند با ظرافت و قدرت همراه باشد. این دقیقا همان چیزی است که طراحان لوکس و سایت های پیشرفته تجارت الکترونیکی می خواهند شما احساس کنید.

8.    برای CTA خود از رنگ های اصلی روشن استفاده کنید

در محیط های سخت آزمایشی، بیشترین میزان نرخ تبدیل برای کال تو اکشن ها، رنگ های اصلی و ثانویه روشن - قرمز، سبز، نارنجی، زرد است. رنگ های تیره مانند سیاه، خاکستری تیره ، قهوه ای یا بنفش سرعت تبدیل بسیار کمی دارند.

سخن پایانی

همان طور که پیش تر گفتیم، نباید اهمیت رنگ ها در وب سایت را دست کم بگیریم. با تمرکز بر این نکات، می توانید بهترین انتخاب را برای وب سایت خود داشته باشید.

منبع:

neilpatel.com

 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.