بسیاری از طراحان سایت و صاحبان مشاغل اینترنتی امروزه وبلاگ نویسی را روشی مناسب و کارساز برای ارتقای سطح بازاریابی محتوا می دانند. درواقع وبلاگ هایی که از ارزش محتوایی و نگارشی قابل قبولی برخوردار هستند، می توانند به شیوه ای موثر در میزان کسب درآمد یک سایت کمک کننده باشند. در ادامه این مطلب به معرفی وبلاگ و همچنین تاثیر وبلاگ بر بازاریابی محتوا و سئو خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.
وبلاگ چیست؟
وبلاگ ها را می توان یادداشت های آنلاینی دانست که قابلیت نشر و انتقال دارند. ایجاد وبلاگ از سال 1994 کلید خورد؛ درواقع وبلاگ در آن زمان ابزاری برای نگارش خاطرات، اتفاقات روزمره و مطالبی بود که می توانستند به شکل آنلاین ثبت شود. اما پیشرفت تکنولوژی به وبلاگ نویسان نشان داد که می توانند مطالب، داده ها و اطلاعات مختلف را از طریق وبلاگها منتشر کرده و به افراد مختلف انتقال دهند. اطلاعات وبلاگ ها به شکل معکوس فهرست می شوند. به این معنا که آخرین محتوای انتشار یافته درواقع اولین مطلبی است که در صفحه نخست به نمایش در می آید.
چرا از وبلاگ ها برای ارتقای کسب و کار استفاده می شود؟
اگر قصد ایجاد یک کسب و کار را دارید و می خواهید آن را به افراد مختلف معرفی کنید، استفاده از روش وبلاگ نویسی می تواند به تاثیر حضور شما در موتورهای جست و جو کمک کند و باعث بیشتر دیده شدن تبلیغات و معرفی خدمات شما شود. درواقع هدف از وبلاگ نویسی جلب توجه مشتریان برای بهرهمندی از خدمات شماست. یک وبلاگ جذاب و مناسب با افزایش نرخ کلیک و ترافیک سایت می تواند به پیشرفت تجارت و برندینگ کمک کند.
تاثیر وبلاگ بر سئو
از آنجا که وبلاگ ها در رده بندی سایت شما اثرگذار هستند، می توانند برای سئو مفید باشند و به واسطه ارائه مطالب جذاب با محتوای مناسب میزان تعامل کاربران با سایت را بهبود داده و رتبه سایت را در موتورهای جست و جو ارتقا دهند.
تاثیر وبلاگ بر بازاریابی محتوا
سایت را آپدیت شده به مشتری ارائه می دهد
ارزش به روزرسانی مطالب و محتوای سایت به حدی زیاد است که می توان آن را از دلایل اصلی تاپ لیست شدن سایت در گوگل دانست. سایت هایی که محتواهای خود را به شکل پیوسته آپدیت می کنند، هم از نظر بخش کنترل کیفیت گوگل و هم از دید کاربران، سایت های بهتر و مورد استنادتری هستند. وبلاگ نویسی موثر می تواند جنبه به روزرسانی سایت را تقویت نموده و ارزش محتوایی مطالب را ارتقا دهد.
لینک سازی داخلی
بدیهی است که استفاده از لینک های داخلی مناسب نرخ کلیک و میزان بازدید سایت را افزایش می دهند. وبلاگ ها می توانند تاثیر لینک ها را با افزایش چشمگیری همراه کنند، چراکه استفاده از مطالب مناسب در وبلاگ و تنوع محتواهای مفید آن تمایل مخاطبان را برای استفاده از لینک بیشتر می کند و سایت هایی که کلیک خور بیشتری دارند در رده بندی گوگل موفق تر ظاهر خواهند شد.
تعامل سازنده با کاربران
یکی از تاثیر وبلاگ بر بازاریابی محتوا این است که سازوکار سایت بتواند باعث پیدا کردن مخاطبین به صورت مستقیم شود. جذابیت و مفید بودن مطالب یک وبلاگ باعث جلب توجه و اشتیاق مشترکان یک سایت برای مطالعه بیشتر محتواها و منتشر کردن آن می شود و انتشار مطالب وبلاگ باعث آشنا شدن افراد دیگر با سایت شما خواهد شد و در ارتقای سئو و رتبه بندی سایت اثر مثبت می گذارد.
جذب مخاطبان بیشتر
زمانی که یک کاربر در مورد موضوع یا کلمه ای خاص در گوگل تحقیق می کند، اولویت اول این موتور جست و جو ارائه جدیدترین و معتبرترین مطالب و اطلاعات به اوست. مطابق آخرین تحقیقات انجام شده مدت زمانی ک مخاطبان مختلف در سایت شما برای مطالعه مطالب می گذرانند، می تواند بر ردهبندی و ارتقای سایت اثرگذار باشد. طبق آخرین آمار نتایج اولین صفحه گوگل به شکل میانگین دارای مطالب 2000 کلمه ای هستند و این موضوع نشان می دهد که برای وبلاگ نویسی موثر هم میزان محتوا و هم درون مایه آن از اهمیت ویژهای برخوردارند.
سخن پایانی
همان طور که خواندید، تاثیر وبلاگ بر بازاریابی محتوا گسترده است و شما می توانید به راحتی از مزیت های آن برای سئو و بازاریابی آنلاین استفاده نمایید.