همان طور که پیش تر گفتیم، روش های مختلفی برای بازاریابی آنلاین وجود دارد که یکی از آن ها ایمیل مارکتینگ است. اما برای ایمیل مارکتینگ، می توان از کمپین های متفاوتی استفاده کرد و آن را با اهداف کسب و کار همسو ساخت. در ادامه با بهترین نمونه کمپین های ایمیل مارکتینگ آشنا خواهید شد.
کمپین های ایمیل مارکتینگ
خبرنامه های ایمیلی
از خبرنامه ایمیلی می توانید به عنوان کمپین های ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید. شما می توانید این خبرنامه ها را به صورت هفتگی و یا ماهانه با یک موضوع مشخص برای مشترکین خود ارسال نمایید.
اگر لیست ایمیل مشترکان خود را آماده کرده اید و می خواهید با افرادی که می شناسید تعامل داشته باشید، می توانید از این نوع کمپین بازاریابی ایمیل استفاده نمایید. این خبرنامه ها باعث خواهند شد تا کاربرانتان برند و محصولات شما را به یاد سپرده و مجدد به وب سایت شما بازگردند.
پیشنهادات خرید
یکی دیگر از بهترین انواع کمپین های ایمیل مارکتینگ، ارسال ایمیل با محتوای پیشنهادات خرید است. در واقع به کمک این ایمیل ها شما می توانید به هدف خود که افزایش فروش است، دست یابید. البته این کمپین در دوحالت برگزار می شود:
- ارسال ایمیل برای پیشنهاد دادن محصولات با موجودی کم
- ارسال ایمیل برای اطلاع رسانی و تبلیغ تخفیف کالا و خدمات
این حقیقت دارد که مشتریان شما هر روز به وب سایتتان مراجعه نمی کنند. پس اگر می خواهید محصولات خود را با قیمت های ویژه و یا تخفیف های مختلف به فروش برسانید، باید از کمپین های ایمیل استفاده نمایید. با تنظیم این ایمیل ها به مشتریان خود اطلاع رسانی خواهید کرد و از سوی دیگر می توانید برند خود را بیشتر در معرض نمایش قرار دهید.
کمپین های ایمیلی برای این دسته بسیار ضروری هستند، چرا که ممکن است بسیاری از محصولات و خدمات انتخابی توسط کاربران، در سبد آن ها رها شده باشد. تخمین زده شده است که چیزی حدود 80 درصد خریدها در سبد خرید کاربران رها می شوند و این یعنی شما به میزان قابل توجهی، حجم فروش را از دست می دهید.
پس ارسال ایمیل به منظور یادآوری این موضوع، می تواند به کاربران کمک کند تا خرید خود را به پایان برساند. همچنین این کمپین ها می توانند به شکل ایمیل های تشویی نیز ارسال شوند.
کمپین ارسال ایمیل های تبلیغات فصلی و جشنواره ها نیز از جمله کمپین های ایمیل های بسیار محبوب است. شما به کمک این ایمیل های تبلیغاتی می توانید مشتریان و کاربران خود را از فروش های فصلی آگاه سازید. به این ترتیب شما می توانید گرایش های خرید فصلی در کاربران را تقویت نمایید. این کمپین تاثیر چشمگیری در افزایش فروش محصولات شما خواهند داشت.
توجه داشته باشید، زمانی کمپین های ایمیل های پیشنهاد خرید کاربرد خواهد داشت که هدف شما بر فروش مستقیم متمرکز شود. درواقع با این کمیپن ها شما اقدام به معرفی محصول کرده و می توانید با قرار دادن دکمه CTA، کاربر را به صفحه هدف هدایت کرده تا در نهایت خرید صورت گیرد.
اطلاع رسانی در مورد محصولات و خدمات جدید
همان طور که از نام این کمپین پیدا است، ارسال این ایمیل ها با هدف معرفی محصول و خدمات جدید ارسال می شود. شما با ارسال این ایمیل، به طور مداوم با مشتریان فعلی خود در ارتباط خواهید بود و می توانید اطلاعات آن ها را در خصوص محصولات و خدمات خود به روز نگه دارید. همچنین لازم به ذکر است که این کار می تواند احتمال بازدید از سایت و خرید را افزایش دهد.
دعوت به رویداد
یکی دیگر از انواع کمپین های ایمیل مارکتینگ دعوت به رویداد است. شما می توانید با این این نوع از کمپین ها، مخاطبان خود را به این رویدادها دعوت نمایید. همچنین شما می توانید از این کمپین ها برای ترغیب کاربران خود به ثبت نام در این رویدادها استفاده نمایید.
سخن پایانی
همان طور که در بالا گفتیم، انتخاب یکی از کمپین های ایمیل تبلیغاتی، کاملا به هدف شما ار ایمیل مارکتینگ بستگی دارد. اگر شما قصد فروش مستقیم را دارید باید به سراغ یک نوع کمپین بروید و اگر می خواهید خود را به کاربرانتان یادآوری نمایید، باید یک کمپین دیگر را امتحان نمایید.
در هر صورت، کمپین های ایمیلی، یکی از بهترین راه ها برای جذب کاربران، برقراری تعامل با آن ها و همچنین افزایش فروش و اقدام به عمل است.