یک عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ می تواند کاربران را بیشتر به کلیک و باز کردن آن کند. به همین دلیل است که باید این موضوع را جدی بگیرید و روی آن سرمایه گذاری نمایید.
نوشتن عنوان مناسب به این معنا است که شما قصد دارید در قالب چند کلمه توجه خواننده را به مضامین خود معطوف نمایید. بنابراین فاکتورهای مشخصی مانند شیوه جمله بندی، تعداد کارکترها و استفاده درست از فنون نگارش و املا اهمیت ویژه دارد. کاربران در سرخط اینباکس خود اطلاعاتی مانند عنوان، مقداری از متن اصلی و نام و آدرس فرستنده را می بینند؛ در نتیجه یک عنوان مناسب و تاثیرگذار ماحصل توجه و دقت به تمامی این بخشهاست.
تکنیک های نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ
کوتاه نویسی عنوان بسیار مهم است؛ اگر از عنوان های بلند و طولانی استفاده کنید، بخشی از آن ممکن است خوانده نشود. توجه داشته باشید که خوانندگان معمولا عنوانهای بلند را نمی پسندند و آنها را نخوانده باقی می گذارند.
عنوان چکیده ای از محتوای متن است اما تمام آن نیست. عنوان ها درواقع توضیح دهنده محتوای کلی مطلبی هستند که قصد انتشار آن را دارید، بنابراین باید ضمن ارائه توضیحی مختصر و مفید، خواننده را به مطالعه متن اصلی مشتاق کند.
توجه کنید که استفاده از عناوین دروغین برای جنجالی تر کردن و جذاب نشان دادن محتوا ممکن است در وهله اول فریبنده باشد و نرخ کلیک را افزایش دهد. اما به مرور و با شناخت بیشتری که کاربران از نحوه کار شما پیدا می کنند، سبب سلب اعتماد و از دست دادن مخاطبان و دنبال کنندگان خواهد شد.
نوشتار عنوان و مضامین آن را به نحوی طراحی کنید که مخاطب در لحظه به خواندن آن مشتاق شود. خواندن ایمیل هایی که این شاخصه ها را ندارند، معمولا توسط کاربران به زمانی بعد موکول می شود.
تکنیک های نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ کدام اند؟
استفاده از عناوین هشداری
در نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ باید مولفه هایی به مخاطب نشان دهید که او را به اقدام سریع وادار کند و انگیزه خواندن تمام متن خبرنامه و عمل به توصیه شما را داشته باشد. عناوینی مانند "تنها تا فردا فرصت باقیست" و دیگر مضامین این چنینی می تواند مخاطبان را به اقدام و عمل مشتاق کند.
استفاده از عناوین استفهامی و امری
برای ایجاد محرکی قوی به منظور برانگیختن حس علاقه و اشتیاق مشتریان و کاربران، استفاده از عنوان های امری و دستوری یا عناوینی که با طرح پرسش ذهن مخاطب را درگیر می کنند، می تواند کمک کننده باشد. عنوان هایی مانند "چیزی درباره تخفیف های ویژه تابستانه میدونی؟" یا "با خرید محصولات بهاره ما عیدت رو سبزتر کن"
استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای تقویت حس صمیمیت و احترام
با استفاده از برخی اطلاعات شخصی مانند نام کاربران و قرار دادن آن در متن عنوان می توانید از مزیت شخصی سازی برای ایجاد یک سرتیتر جذاب استفاده کنید. این کار بی شک تاثیر زیادی بر حس اطمینان و توجه مخاطبان دارد با کاستن از جنبه های صریح تجاری و تبلیغاتی صمیمیت و حس اطمینان مشتریان به مارکتینگ شما را بالا می برد. بنابراین استفاده از عنوان های مختلف با مضامینی مانند "خانم ... هدیه عیدانه ما متعلق به شماست" یا "آقای ... شرکت در جشنواره پاییز را از دست ندهید" می تواند بیشتر و بهتر به جلب مشتریان حقیقی کمک کند.
استفاده از شکلک ها و ایموجی ها
همانطور که می دانید ایموجی ها قابلیت این را دارند که مفاهیم مختلف را بدون رد و بدل شدن کلمات منتقل کنند. این ویژگی خاص در بهبود روند نگارش عنوان اثرگذار است و می تواند مقصود شما را کوتاه و مفید به مخاطبانتان برساند و طرح کلی را به آن ها نشان دهد. مثلا شکلک زنگوله برای بیان خبر است و خواننده را هشیار می کند و شکلک بسته هدیه نیز مژده جوایزی را می دهد که در طرح ها و بازه های زمانی مختلف برای مشتریان خود در نظر گرفته اید.
سخن پایانی
استفاده از تکنیک های نوشتن عنوان جذاب برای ایمیل مارکتینگ می تواند کارایی فوق العاده ای داشته باشد. درواقع شما به کمک این روش ها می توانید شانس خود را برای افزایش اشتیاق کاربران برای کلیک کردن روی ایمیل ارسالی شما و حتی باز کردن لینک های درونی آن، بالا ببرید. بی شک این موضوع را نباید دست کم بگیرید و از آن چشم بپوشید.