یکی از انواع اکانت اینستاگرام، اکانت های تجاری هستند. این دسته از اکانت ها این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است، چرا که با امکانات ویژه ای که دارد، به کسب و کارها برای تعامل بیشتر با کاربران خود، کمک شایانی می کند. در این مطلب ما قصد داریم شما را با نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام آشنا نماییم.
نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام
با تقریبا 1 میلیارد کاربر فعال، اینستاگرام مدت ها است که به عنوان یک شبکه اجتماعی محبوب شناخته شده است. اینستاگرام به دلیل محبوب بودن و رشد سریع در پلتفرم های رسانه های اجتماعی، جایی است که هر کسب و کاری باید در آن حضور داشته باشد. اگر تا به امروز در این شبکه عضو نشده اید، با ما همراه باشید تا با نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام آشنا شوید.
برنامه اینستاگرام را دانلود کنید
برخلاف سایر شبکه های اجتماعی، ارسال رایگان مطالب در اینستاگرام فقط با استفاده از تلفن همراه امکان پذیر است. البته شما می توانید از افزونه های مختلف دیسکتاپ برای ارسال مطالب در این شبکه اجتماعی استفاده کنید، اما مطمئنا نمی توانید از تمامی امکانات آن برخوردار شوید.
بنابراین مرحله 1 از نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام این است که گوشی هوشمند خود را بیرون بیاورید، Instagram را از فروشگاه نرم افزارهای خود پیدا کرده و دانلود نمایید.
یک حساب کاربری ایجاد نمایید
درست است که شما می توانید به کمک شماره موبایل و ایمیل شخصی یک حساب کاربری ایجاد کنید، اما به شما پیشنهاد می کنیم از ایمیل کاری و مخصوص کسب و کارتان به این منظور استفاده نمایید.
نام کاربری و گذرواژه انتخاب کنید
در مرحله بعد از نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام، یک نام کاربری و گذرواژه ایجاد نمایید. برای ساخت اکانت تجاری در اینستاگرام، بهتر است نام کاربری، نام برند و کسب و کارتان باشد (یا دست کم خیلی به آن نزدیک باشد).
دوستان Facebook را پیدا نمایید و به مخاطبان خود بیفزایید
از شما خواسته خواهد شد که دوستان Facebook خود را اضافه کرده یا مخاطبین خود را پیدا کنید. اکنون می توانید این کار را انجام دهید، اما توصیه می کنیم تا زمانی که حساب اینستاگرام خود را کاملا آماده نکرده اید، از انجام این کار صرف نظر نمایید.
عکس نمایه را اضافه کنید
تصویر نمایه شما تصویری خواهد بود که نشان دهنده برند شما در سراسر اینستاگرام است. به همین ترتیب، توصیه می کنیم از پیش لوگو و تصویر مخصوص برند خود را طراحی کرده و به جای تصویر استفاده نمایید.
با استفاده از یک لوگو، ضمن ایجاد آشنایی کاربران با برند، صفحه کسب و کار شما حرفه ای تر و قابل اعتمادتر به نظر می رسد.
روی گزینه "افزودن عکس" کلیک کنید. سپس می توانید عکس را از طریق دوربین یا "کتابخانه" خود انتخاب کنید. سپس روی گزینه بعدی یا "next" کلیک نمایید.
می توانید پیش نمایش عکس نمایه خود را مشاهده کرده و همچنین به ادامه تنظیمات صفحه کاربری خود بپردازید. همچنین گزینه ای برای به اشتراک گذاشتن عکس نمایه به عنوان پست به شما ارائه می شود که بسته به ترجیح خود می توانید تصویر نمایه را پست نمایید یا خیر!
پس از اعمال تغییرات روی گزینه next کلیک نمایید. پس از آن، اینستاگرام به شما پیشنهاد می دهد تا دوستانی را بیابید. برای انجام این کار دست نگه دارید تا حساب کاربری شما آماده شود.
پروفایل خود را تکمیل نمایید
اکنون در این گام از نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام باید صفحه خود را بهینه کرده تا کاربران بتوانند شما را بیابند. روی "ویرایش نمایه خود" یا " edit profile"ضربه بزنید.
به صفحه ای منتقل خواهید شد که می توانید جزئیات حیاتی تری را پر کنید یا لحظه نام و نام کاربری خود را تغییر دهید. بعد، بخش وب سایت را با URL سایت خود پر کنید. اگر وب سایتی ندارید، می توانید این قسمت را خالی بگذارید.
بعد ، روی "Bio" کلیک کنید تا بیوگرافی اینستاگرام خود را پر کنید. این بخشی است که می توانید اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را وارد نمایید.
صفحه خود را به پروفایل تجاری تغییر دهید
حالا برای شروع کار روی «تغییر به حساب حرفه ای» یا "switch to professional account"ضربه بزنید. با این کار به اینستاگرام اطلاع خواهید داد که صفحه شما تجاری است. روی «بعدی» کلیک کنید. در صفحه بعد، اینستاگرام اطلاعات کوتاهی از حساب های تجاری در اختیار شما قرار می دهد.
دسته کسب و کار خود را انتخاب کنید
در این گام از نحوه ساخت اکانت تجاری اینستاگرام، می بایست دسته کسب و کار خود را انتخاب نمایید.
اطلاعات تماس خود را مرور کنید
با ارائه اطلاعات تماس مسیری را به مشتریان خود ارائه دهید تا با شما تماس بگیرند. توصیه می کنیم یک ایمیلی را به مشتریان ارائه نمایید که مرتب آن را بررسی می کنید.
به صفحه فیس بوک وصل شوید
اتصال صفحه فیس بوک به صفحه اینستاگرام برای استفاده از CommentSold ضروری است. با این حال، این روش خوبی برای هر برندی است. با اتصال تمامی حساب های اجتماعی خود به کاربران این فرصت را می دهید که شما را راحت تر بیابند.
سخن پایانی
اکنون شما حساب تجاری اینستاگرام خود را فعال کرده اید و می توانید با شروع بارگذاری پست های مربوط به کسب و کارتان، فعالیت خود را آغاز نمایید.