در سال 2021، هشتگ ها راهی خارق العاده برای دستیابی به مخاطبان جدید در اینستاگرام هستند. اموزش هشتگ گذاری اینستاگرام 2021 به شما کمک می کند تا استراتژی مناسب برای این کار را در دستور کار قرار دهید. آن ها به تلاش بسیار کم و بدون سرمایه گذاری نقدی نیاز دارند، اما می توانند افرادی را که ممکن است به محتوای شما علاقه مند باشند به سمت شما سوق دهند.
اموزش هشتگ گذاری اینستاگرام 2021
اما چگونه هشتگ های مناسب اینستاگرام را برای پست خود انتخاب می کنید؟ باید از چه تعداد از هشتگ در پست های اینستاگرامی استفاده کرده و اصلا باید آن ها را کجا قرار دهید؟ خواه یک تبلیغ ویدیویی زیبا داشته باشید و هم تصویری که می خواهید به اشتراک بگذارید، استراتژی مناسب هشتگ گذاری، در کنار یک ساخت یک پست و ویرایش داستان بسیار جذاب می تواند به شما کمک کند. در ادامه ما چند روش سریع و موثر هشتگ گذاری اینستاگرام 2021 را به شما آموزش می دهیم:
از تعداد و محل قرارگیری هشتگ های خود آگاه باشید
در یک مطالعه اخیر که روی 650000 هزار پست اینستاگرامی انجام شد، هشتگ ها مورد بررسی قرار گرفته اند. نتیجه آنکه پست هایی که دارای 7 الی 30 هشتگ مخفی در کپشن بیشترین جذابیت را داشتند. با این حال، تعداد، محل قرارگیری و دیده شدن هشتگ ها برای عملکرد بهینه متفاوت است. اولین گام در اموزش هشتگ گذاری اینستاگرام این است که از تعداد و محل قرارگیری هشتگ ها آگاه شوید.
تعداد فالوورها | تعداد هشتگ ها | مکان قرارگیری |
کمتر از 5k | 6 | پنهان در کپشن |
5k-10k | 5 | در اولین نظر / کامنت |
10k-50k | 2 | پنهان در کپشن |
50k-100k | 8 | پنهان در کپشن |
100k+ | 6 | در اولین نظر/ کامنت |
هشتگ های پنهان را در جای درست قرار دهید
جدول بالا، استراتژی هشتگ گذاری اینستاگرام را به شما نشان می دهد. اگر با توجه به این جدول، صفحه تجاری اینستاگرام شما در دسته پنهان کردن هشتگ ها قرار می گیرد، چگونه باید این کار را برای پنهان کردن آن ها انجام دهید؟
همان طور که می دانید، اینستاگرام مقدار متن نمایش داده شده در کپشن را محدود می کند و متن اضافی را در پشت پیوند "نمایش بیشتر" پنهان می نماید. هدف شما این است که هشتگ های بعد از آن پیوند یعنی با کلیک بر گزینه read more ظاهر شود.
مشکل زمانی ایجاد می شود که شما می خواهید کشپن های جذاب و کوتاه بنویسید که اتفاقا ایده خوبی است. اما چگونه در این کپشن های کوتاه، هشتگ های پنهان قرار دهید؟
ترفند انجام این کار، اضافه کردن خطوط شکسته است که کمی دشوار به نظر می رسد. راه حل این است که شما در ابتدا متن خود را در ویرایشگر متنی دیگری نوشته و به کمک ستاره و یا هرچیزی که دوست دارید، به طور نامحسوس خطوط شکسته ایجاد نمایید. به این صورت گزینه نمایش بیشتر پدید می آید. بعد نوشته را از ویرایشگر کپی و در قسمت کپشن پیست کنید.
هشتگ های معروف مرتبط با نام تجاری خود را پیدا کنید
لازم است تا هشتگ های تاثیرگذار و معروفی که سایر برندهای مشابه و کاربران از آن استفاده می کنند را بیابید. به این صورت شما می توانید مخاطبان خود را به دست آورید.
وقتی هشتگی را در ویرایشگر کپشن تایپ می کنید، اینستاگرام به طور خودکار به شما می گوید که چند پست وجود دارد که از آن هشتگ استفاده می کند. همچنین می توانید از هشتگ یاب یا ابزار تولید کننده برای کشف هشتگ های مرتبط با محتوای خود استفاده نمایید.
قبل از استفاده از هشتگ های اینستاگرام، آن ها را جستجو کنید
قبل از استفاده از هشتگ در اینستاگرام، حتما آن ها را جستجو کنید تا ببینید چه کسی از آن هشتگ ها استفاده می کنند و چه نوع محتوایی در آن ها منتشر می شود. صرف اینکه یک برند محبوب از آن استفاده کرده است، به این معنی نیست که برای محتوای شما مناسب خواهد بود.
ترکیبی از هشتگ های معروف و غیر معروف ایجاد نمایید
چگونه در اینستاگرام هشتگ گذاری کنیم ؟ در هشتگ گذاری برای پست های اینستاگرام همواره این سوال مطرح است که باید به سراغ هشتگ های معروف رفت یا آن هشتگ های طولانی که کمتر از آن استفاده شده؟ جواب این است: هر دو!
هشتگ های محبوب شما را در معرض دید قرار می دهند اما بسیاری از اینستاگرامرها از هشتگ های غیرمعروف و حتی مکانی استفاده می نمایند.
لیستی از هشتگ ها بسازید
هر زمان که مطلبی را در اینستاگرام ارسال می کنید، لازم نیست تا یک لیست نو بسازید. بلکه می توانید از همان لیست اما با اضافه و کم کردن هشتگ های مرتبط برای هشتگ گذاری پست های اینستاگرامی خود استفاده نمایید.
نتیجه اموزش هشتگ گذاری اینستاگرام 2021
- مطابق نمودار بالا، مقدار هشتگ های مورد استفاده و همچنین نحوه قرارگیری هشتگ های خود را تغییر دهید.
- در مورد هشتگ های مرتبط با برند و صنعت خود تحقیق کنید.
- منظم باشید. لیستی از هشتگ ها را ایجاد کرده و متناسب با پست های خود از آن ها استفاده نمایید.
- هشتگ های خود را بررسی کرده و با توجه به Post Insights دریابید که کدام هشتگ در کدام پست بیشترین تاثیر را داشته اند.