نکات مهم استراتژی سئو محتوایی

سئو محتوایی

پس از مطالعه مطلب سئو چیست و چرا به آن نیاز داریم؟ می دانید که برای بهتر دیده شدن در گوگل و صفحه نتایج، به این معجزه ارزشمند احتیاج دارید. اما با استراتژی سئو محتوایی آشنا هستید؟ در ادامه با مهم ترین نکات استراتژی سئو محتوایی آشنا می شوید.

استراتژی سئو محتوایی

مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

سئو یعنی ایجاد یک تجربه کاربری بسیار مثبت و همچنین ارائه مناسب ترین اطلاعات ممکن است. برای ایجاد محتوای متناسب با مخاطبان خود ، ابتدا باید بدانید که این مخاطبان چه کسانی هستند. اما چگونه می توان مخاطب هدف را شناسایی کرد؟

استراتژی سئو محتوایی

مشتریان فعلی شما هستند؟

شناسایی خصوصیات اصلی مشتریان فعلی شما می تواند به شما این سرنخ دهد را می دهد که مشتریان آتی شما می توانند چه کسانی باشند.
به داده های کمی و کیفی، از سن و جنسیت تا شیوه رفتار کاربر، خرید و تعامل با صفحه وب، نگاه کنید. همه این ها می تواند به شما کمک کند تا تصویر درستی از تولید محتوا برای مخاطبان خود داشته باشید.

چه کسانی مجذوب رقبای شما شده اند؟

برای شناخت بهتر مخاطبان خود، دریابید که چه افرادی مجذوب رقبای شما شده اند. به این منظور، حساب های شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک، توئیتر و ...، نظرات کاربران و ... را بررسی نمایید. کاربران آن ها از چه چیزهایی راضی هستند و چه موارد سبب نارضایتی آن ها شده است؟ شما می توانید با رفع نیاز کاربران ناراضی رقبا، آن ها را به سمت خود بکشانید.

حوزه فعالیت خود را مشخص نمایید

اکنون که می دانید کاربران هدف شما چه کسانی هستند، می توانید ایده های خود را برای موضوعات محتوایی خود را در خصوص ارائه خدمات و کالا تعیین کرده و کار را شروع کنید.
در حالی که هدف ایجاد محتوا است، اما افراد می خواهند بدانند که تخصص شما چیست و چه ارزش افزوده ای برایشان فراهم می سازید.
چه اطلاعاتی را می توانید به طور منحصر به فرد در اختیار مخاطبان هدف خود قرار دهید تا شما را به عنوان قدرتمندترین شرکت در حوزه فعالیتتان بشناسند؟ این کاری است که باید با اقتدار روی آن تمرکز نمایید. به این صورت است که می توانید مطابق با کلمات کلیدی و اصول سئو محتوایی، در مسیر موفقیت گام بردارید.
هنگامی که حوزه تخصص خود (یا محتوای اصلی) را شناسایی کردید، می توانید برای توسعه موضوعات متنوع محتوایی کار را آغاز نمایید.

کلمات کلیدی مناسب برای مخاطبان هدف خود را بیابید

شاید از خود بپرسید که چرا در ابتدا به انتخاب کلمات کلیدی اشاره نکرده ایم؟ زیرا شما در ابتدا باید کاربران هدف خود را شناسایی نمایید و سپس با توجه به آن ها، کلمات کلیدی مناسب را انتخاب کنید.
تنها در این صورت است که شما آماده شروع تحقیق در مورد کلمات و عباراتی هستید که خوانندگان را به سمت موضوعاتی که برای آن ها معنی دار است هدایت می کند.

استراتژی سئو

استراتژی مناسب سئو بچینید

اکنون که به کلمات کلیدی مسلح شده اید که موجب افزایش ROI شما می شوند، می توانید برای ایجاد محتوای قدرتمند و کارآمد، کار خود را آغاز نمایید. هنگامی که در حال تولید محتوا هستید، از این فرصت برای اجرای استراتژی سئو وب سایت خود استفاده نمایید. کلمات کلیدی را در تگ های H1 ، H2 و توضیحات متا قرار دهید تا بتوانند به رتبه بندی وب سایت شما کمک کنند.

مقالات را به روز نگه دارید

به محض انتشار مقاله کار بهینه سازی پایان نمی یابد. از آنجا که تولید مطالب مفید سنگ بنای استراتژی سئو محتوایی است، لازم است به یاد داشته باشید که مقالات خود را دائما به روز کنید. برخی از مقالات می توانند به سرعت منسوخ شوند، به همین دلیل می بایست آن ها را مرتب به روز نگهدارید.
به این صورت پیوندها را مجدد بررسی خواهید کرد و می توانید لینک های جدید نیز بسازید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، برای آنکه بتوانید محتوای بهینه شده خلق کنید، باید گام هایی را پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که این سئو است که می تواند شما را به مخاطبان هدفتان برساند. شما می توانید به از دروپال هلپ، در این زمینه مشاوره های حرفه ای دریافت نمایید.
 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.