ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق چیست؟

  • خانه
  • بلاگ
  • ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق چیست؟
ویژگی های وب سایت موفق

چگونه یک سایت خوب داشته باشیم ؟ این روزها حضور در دنیای آنلاین برای هر شغلی حیاتی است، حتی برای فروشگاه هایی که آجر و ملات می فروشند! مطالعات نشان داده است که 97 درصد از مصرف کنندگان، در فروشگاه های آنلاین به دنبال خرید محصولات مورد نیاز خود هستند. این در حالی است که این عدد برای کسب و کارهای B2B، نود و چهار درصد خواهد بود. به همین دلیل برای باقی ماندن در عرصه رقابت، باید با ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق آشنا باشید.

چگونه یک سایت خوب داشته باشیم

برای داشتن یک وب سایت خوب، شما باید فاکتورهای مختلفی را لحاظ کنید که البته این به تنهایی برای شما آسان نخواهد بود. مثلا خوب است تا از یک پشتیبان سایت حرفه ای کمک بگیرید تا بتوانید این مسیر را با موفقیت طی کنید. اما آگاهی از ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق می تواند برای شما کمک کننده باشد.

ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق

اهداف خود را به روشنی مشخص کنید

صاحبان مشاغل و کسب و کار، برای پروژه های بازاریابی هدف خود، اهداف مشخصی دارند، برای داشتن وب سایتی موفق نیز باید همین کار را انجام دهید؛ درواقع هم باید خود و هم کاربر را در نظر بگیرید.

یک وب سایت زمانی می تواند موفق باشد، که ترافیک را به درستی هدایت کرده که در نهایت به فروش برسد. شما باید اهداف را به گونه ای ترسیم نمایید که بتوانید نیازهای کاربران خود را به شکل رضایت بخشی برای آنان فراهم سازید.

اهداف کسب و کار شما با وب سایتی که راه اندازی می کنید، باید همسو باشد، در غیر این صورت نتیجه آن چیزی نخواهد بود که انتظارش را می کشید.

چگونه یک وب سایت موفق داشته باشیم

برای کسب اعتماد مخاطب خود تلاش کنید

مورد اعتماد بودن، از ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق  است. درباره آنچه که ارائه می دهید و آنچه که از کاربران خود انتظار دارید، شفاف باشید. بدانید چه چیزهایی برای ماندن در وب سایت شما به آن ها انگیزه می دهد و نقاط قوت خود را بشناسید.
اغلب اوقات وب سایت ها فاقد اعتبارات و اعتماد لازم برای مخاطب هستند و این بدان معنی است که شما به هیچ طریقی نمی توانید ثمره اهداف خود را ببینید.
توجه داشته باشید که صفحه درباره ما، یکی از مهم ترین صفحاتی است که هر وب سایت به خصوص وب سایت های تجاری به آن نیاز دارد. کاربران می خواهند بدانند که شما چه هستید، فعالیت شما چیست و کجا می توان شما را پیدا کرد!

مزیت رقابتی ایجاد کنید

بهتر است با فعالیت خود، مزیت رقابتی ایجاد کنید. می توانید از الگوهای مشخصی برای راه اندازی وب سایت استفاده کرده اما متفاوت به نظر برسید. تصاویر را شخصی سازی کنید، مقالات جذاب تولید نمایید، خدمات ویژه ارائه دهید و کارهایی که می تواند برای مخاطب جذاب باشد.
همچنین با ارائه قیمت مناسب، کیفیت برتر، خدمات عالی به مشتری، ارزش افزوده ها، نحوه پرداخت، مرجوعی و ... می تواند به متمایز شدن شما کمک شایانی کند.

روی تجربه کاربر از وب سایتتان تمرکز کنید

دسترسی کاربر به وب سایت شما باید آسان باشد؛ درواقع یک کاربر باید بتواند که به راحتی به تمامی نقاط وب سایت شما راهنمایی شود. وب سایت شما باید از لحاظ بصری برای کاربر جذاب بوده، سرعت بالایی داشته باشد و او بتواند هرچیزی که می خواهد را پیدا کند.

اصول سئو را فراموش نکنید

برای داشتن وب سایت موفق، باید بتوانید در نتایج گوگل به خوبی ظاهر شوید. به یاد داشته باشید که بدون سئو و بهینه سازی وب سایت، نمی توانید در رتبه های برتر گوگل ظاهر شوید و این بدان معنی است که شما بخش زیادی از بازار هدف خود را از دست خواهید داد.

صفحات هدف خود را بهینه سازی کنید

برای وب سایت خود چند صفحه هدف تعریف کرده و آن ها را بهینه کنید، این از ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق است. این صفحات هدف، همان هایی هستند که قرار است نرخ تبدیل شما را بالا ببرند و عایدی نصیب شما کنند. به عنوان مثال اگر وب سایت فروشگاهی دارید، حتما صفحات محصول اطلاعات جامعی در اختیار کاربران قرار دهد، سبد خرید فعال داشته باشد، بخش نظرات بهینه شده باشد، عکس های باکیفیت بالا نمایش داده شود و ... .

گوگل آنالیتکس را فعال کنید

برای رسیدن به موفقیت در این حوزه، باید بتوانید وضعیت وب سایت و وضعیت عملکرد کاربران در سایت را بررسی کنید. این ابزار به شما اطلاعات جامعی درباره صفحات هدف، کاربران و ... می دهد و به راحتی به کمک آن می توانید بازخورد دریافت کنید.

ویژگی های یک وب سایت تجاری موفق

سایت حتما واکنشگرا باشد

این روزها بسیاری از کاربران از گوشی های موبایل خود برای جست و جو در اینترنت و حتی خریدهای اینترنتی استفاده می کنند. به همین دلیل یکی از ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق این است که وب سایت شما حتما با موبایل سازگاری داشته باشد.
حتی خوب است بدانید که الگوریتم های گوگل بر این موضوع تاکید دارند؛ این بدان معنی است که یک سایت اگر واکنشگرا نباشد، محکوم به شکست خواهد بود.

سایت باید ایمن باشد

یکی دیگر از ویژگی های یک وبسایت تجاری موفق ایمن بودن آن است. کاربران دوست ندارند با ورود به سایت و وارد کردن برخی از اطلاعات مانند آدرس ایمیل و یا شماره کارت، هک شده و یا اطلاعات آن ها به سرقت رود. به همین دلیل ایمن نبودن سایت به معنی از دست دادن تمامی مشتریان و مخاطبین شما است.

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید که برای داشتن وب سایت موفق، باید تیمی متخصص در حوزه طراحی سایت، پشتیبانی سایت، تولید محتوا، سئو و گرافیک شما را همراهی کند. با دروپال کمک تماس بگیرید و در این زمینه مشاوره بگیرید.

 

مقالات مرتبط

About text formats

متن ساده

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.